Dygtig lønkonsulent med interesse for offentlig lønadministration/HR søges til Gymnasiefællesskabets lønteam

Har du erfaring med Statens Lønsystem (SLS) og statslige overenskomster? Er du systematisk, detaljeorienteret, effektiv og god til at bevare overblikket? Så er du måske vores nye lønspecialist.

Om stillingen

Vi søger en ny kollega med stærke lønfaglige kompetencer. Vi er et team, hvor vi hjælper hinanden, har en uformel tone og sætter en ære i at yde god og ukompliceret service. Stillingen indebærer både selvstændigt ansvar og tæt samarbejde med kolleger i et fagligt stærkt og professionelt miljø – både internt i Gymnasiefællesskabet og med vores partnerskoler.

Dine primære opgaver vil blandt andet omfatte:

·         Løn- og personaleadministration (fra vugge til grav) for 3-4 gymnasier
·         Lønafstemninger og rapportering
·         Indhentning af refusioner fra kommuner og Fleks-barselsfonden
·         Fortolkning af overenskomster og aftaler
·         Andre administrative opgaver, der matcher din profil og faglige interesser – vi lover, at du ikke kommer til at kede dig!

Vores arbejde følger faste deadlines, så det er vigtigt, at du trives i perioder med højt arbejdspres. Du får en varieret arbejdsdag og løser opgaver i tæt samarbejde med teamet.

Hvem er du?

Du er vores drømmekollega, hvis du:

✔️ Har erfaring med lønadministration – gerne i Statens Lønsystem (SLS)
✔️ Har erfaring fra anden offentlig virksomhed
✔️ Er kontoruddannet og måske endda bekendt med Navision Stat
✔️ Er skarp til Excel og kan lave en pivottabel uden at google det (eller i det mindste tør prøve 😄)
✔️ Er systematisk, detaljeorienteret, effektiv og har et godt overblik
✔️ Er serviceminded og trives med at samarbejde på tværs af opgaver og kolleger
✔️ Har lyst til at tage ansvar for nye opgaver og udvikle dine kompetencer
✔️ Er selvstændig, ansvarlig, mødestabil og går positivt til dine opgaver

Har du også viden om bogholderi (kreditor- og debitorhåndtering) vil det være en fordel.

Hvem er vi?

Gymnasiefællesskabet er en administrativ enhed med base i Roskilde. Vi servicerer 29 gymnasier på Sjælland og Fyn, der har valgt at samarbejde om en bred vifte af opgaver – fra løn og HR til GDPR, jura, bygningsdrift, ESDH, IT, indkøb og udbud og fundraising.

Vi arbejder i et uformelt, men professionelt miljø, kendetegnet ved høj faglighed og kollegial sparring.

Du bliver en del af et kompetent og engageret team bestående af ni løn-, bogholderi- og personalemedarbejdere samt vores lønchef. Vi har en uformel tone, hjælper hinanden og sætter pris på både faglig sparring og gode grin i hverdagen.

Vi tilbyder

✨ Fuldtidsstilling eller 32–35 timer om ugen inkl. frokostpause
✨ Mulighed for at holde ferie i skoleferierne
✨ Mulighed for en ugentlig hjemmearbejdsdag
✨ Fleksibel arbejdstid – vi har flextid!
✨ Løn efter overenskomst mellem HK/Stat og Finansministeriet (med udgangspunkt i løngruppe 3, sats 1)
✨ Et stærkt fagligt fællesskab og kolleger, der deler både viden og kage 🍰

Yderligere oplysninger og ansøgningsfrist

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte lønchef Pernille Riis på telefon 46 33 20 44.
Ansøgningsfristen er mandag den 25. august 2025 kl. 21.00.
Vi afholder samtaler onsdag den 27. august, og vores mål er at byde vores nye kollega velkommen 1. oktober 2025.

Vores arbejdsplads er røgfri. Alle kvalificerede – uanset alder, køn, etnicitet, religion eller baggrund – opfordres til at søge.

Send os din ansøgning – vi glæder os til at høre fra dig!

Søg jobbet

Dit næste skridt...

Fakta

  • Arbejdssted
    Roskilde Gymnasium
  • Adresse
    Domkirkepladsen, 4000 Roskilde
  • Geografi
    Region Sjælland
  • Ansættelsens start
    01-10-2025
  • Jobnr.
    68746
  • Ansøgningsfrist
    25-08-2025