Herning HF og VUC

Medarbejder til økonomi og studieadministration

Herning HF & VUC søger en ny kollega til studieadministrationen. Arbejdet vil primært være som økonomimedarbejder, men også indeholde en del opgaver, som vedrører skolens øvrige drift.

Om skolen

Herning HF & VUC har en meget bred målgruppe af unge og voksne elever og kursister, der præger vores kultur. Vi er stærkt optaget af balancen mellem faglighed og rummelighed og hvordan vi styrker læringen hos den enkelte. Vi har en kompetent og velfungerende medarbejderstab, der alle brænder for at skabe en god skole for vores elever og kursister. Vi har områdets største HF-afdeling med ca 400 HF elever, vores AVU og HF-enkeltfagsafdelinger tæller ca 180 årskursister og dertil 100 medarbejdere.


Om jobbet

Arbejdet er afvekslende og selvstændigt, og du får en vigtig rolle i forhold til økonomistyring og opfølgning.
Du vil især komme til at arbejde sammen med vores regnskabsmedarbejder, men også den øvrige administration og ledelse.
Du skal være en god sparringspartner for de budgetansvarlige ledere i forbindelse med udarbejdelse af budgetter, regnskaber osv. Du skal kunne fortolke, formidle data og analyser på en måde, som også kan forstås af ikke-økonomer.

Stillingen omfatter blandt andet følgende opgaver:

  • Regnskab og årsregnskab
  • Statistiske opgørelser og dataudtræk
  • Aktivitetsindberetning til UVM (herunder tilskudsadministration)
  • Løsning af opgaver som kræver systematik fx eksamensplanlægning, skemaændringer mv.
  • Diverse opgaver som er relateret til elevers/kursisters og læreres hverdag.

Der er tale om et alsidigt og spændende job, hvor det gælder om at kende detaljen i de mange tilskudsregler samtidig med at kunne assistere elever/kursister og lærere, der henvender sig i studieadministrationen.  Den endelige opgavefordeling vil ske umiddelbart efter din ansættelse.
 

Din profil

Vi søger en medarbejder, som har erfaring indenfor udarbejdelse af budget og regnskab og gerne med erfaring fra lignende jobs.

Du er en medarbejder, som har:

  • Et veludviklet blik såvel for detaljer som for det overordnede regnskab
  • En god analytisk og systematisk tilgang til opgaverne
  • En stærk ballast i anvendelsen af IT-systemer (økonomisystemer, Excel mv.)
  • Evnen til at samarbejde samtidig med at du kan arbejde selvstændigt
  • Kendskab til Navision vil være en fordel - men ikke et krav

På det personlige plan lægger vi vægt på, at du fremstår positiv og anerkendende, og at du har lyst til at være på en skole, hvor elever/kursister og lærere er en stor del af hverdagen. Du er åben overfor nye opgaver og er fleksibel i perioder, hvor der sker meget.

Vi tilbyder

  • En arbejdsplads, hvor fleksibilitet og hjælpsomhed er en selvfølge overfor både elever/kursister, lærere og øvrige medarbejdere
  • Mulighed for at indgå i et stærkt og humørfyldt team på en skole, hvor der lægges vægt på fællesskab og kvalitet i opgaveløsningen.
  • Kompetenceudvikling efter behov

Ansættelsesvilkår

Løn efter gældende overenskomst med HK med mulighed for forhandling af individuelt kvalifikationstillæg. 
For yderligere information om stillingen kan du kontakte uddannelseschef Søren Kjær Sørensen (25322411) eller økonomimedarbejder Birte Kjærgaard Tønnesen (22802428). 

Tiltrædelse: 1. oktober 2022 eller hurtigst muligt herefter.
Ansøgning og CV sendes via Gymnasiejob.dk senest onsdag den 19. august 2022 kl. 12.00. Vi forventer at holde samtaler den 25/8 2022.
 
Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, etnisk baggrund mv. til at søge stillingen.


 

 

Søg jobbet

Fakta

  • Arbejdssted
    Herning HF og VUC
  • Adresse
    Brorsonsvej 2, 7400 Herning
  • Stillingskategori
    Administrativ medarbejder
  • Ansættelsesforhold
    Fuldtid
  • Geografi
    Region Midtjylland
  • Ansættelsens start
    01-10-2022
  • Jobnr.
    65905
  • Ansøgningsfrist
    19-08-2022
Opret jobagent
På baggrund af dette job