Sorø Akademis Skole

Regnskabsmedarbejder

Sorø Akademis Skole søger regnskabsmedarbejder

Skolen søger en regnskabsmedarbejder til en nyoprettet stilling til ansættelse pr. 1. august 2024. Frem til 1. november 2024 vil stillingen være på 20 timer om ugen. Herefter forventes der at være tale om en stilling på mellem 25 og 32 timer om ugen, herunder evt. afhængig af den nye regnskabsmedarbejders egne ønsker til sit arbejdsliv.

Skolen har udliciteret sin lønadministration og (frem til årsskiftet 2024/25) sit kreditorbogholderi, så regnskabsafdelingen er begrænset til to regnskabsmedarbejdere og skolens administrationschef. Nære samarbejdspartnere derudover er øvrige medarbejdere i skolens ledelse og driftsorganisation, samt de kolleger der fysisk adskilt varetager de udliciterede lønopgaver.

Den nye regnskabsmedarbejder forventes at skulle varetage følgende opgaver:

• Håndtering af skolens kreditorbogholderi, inkl. modtagelse og distribution af fakturaer til lokal godkendelse, samt dannelse og bogføring af udbetalingskladder. Det sker i Navision Stat og IndFak2.
  • Afstemning og bogføring af bank, herunder håndtering af indtægter (bevilling, kantinesalg, m.m). Det sker i Navision Stat og kantinesystemet, Buanco.
  • Håndtering af økonomien omkring studieture i systemet GymElev.
  • Rejseafregninger og refusion af udlæg i systemet Aqoola.
  • Regnskabsopgaver ifm. skolens legater.
  • SPS-refusioner, som finder sted i systemet SPSA.
  • Øvrige bogføringsopgaver.

Sorø Akademi er landets eneste statsgymnasium og bruger som statsinstitution generelt de statslige regnskabssystemer, hvor især kendskab til Navision Stat og IndFak2 er oplagte krævede kompetencer. Da der som anført derudover benyttes en del ”lokale” systemer er det afgørende, at kandidater har evnen og gerne erfaringer med hurtigt og med stor effekt at sætte sig ind i it-systemer. Kendskab til statens regnskabsregler er en oplagt fordel.

De to regnskabsmedarbejdere indgår i skolens sekretariat, hvor de bl.a. hjælper med at betjene elever og medarbejdere, samt besvarer telefoniske henvendelser.

Vi søger en effektiv, innovativ, fleksibel og energisk medarbejder, der har mod på at tage fat på arbejdsopgaverne, og som evner at nytænke tingene indenfor de rammer, som statens regnskabsregler nu engang definerer. Den ideelle kandidat er en dygtig afslutter, der formår at tage selvstændigt ansvar for sine arbejdsområder, men samtidig indgå i et velfungerende team.

Vi kan tilbyde:

• En organisation med fokus på udvikling og tryghed.
  • Et positivt og konstruktivt arbejdsmiljø.
  • Engagerede medarbejdere.
  • Motiverede og positive elever.
  • En af Danmarks smukkeste arbejdspladser i enestående, historiske rammer.

Løn efter gældende overenskomst.

Du kan læse mere om skolen på www.soroeakademi.dk. Ønsker du at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte administrationschef Sven Bjødstrup på 2177 9701.

Ansøgning og bilag uploades via gymnasiejob.dk senest 1. maj 2024 (ansøgninger, sendt med post eller e-mail, kommer ikke i betragtning). Samtaler afholdes den 15. og 16. maj 2024.

Om Sorø Akademis Skole.

Sorø Akademis Skole er et mellemstort gymnasium med ca. 580 elever, hvoraf cirka 1/4 bor på kostskolen, og 75 medarbejdere. Skolen er en statsskole ”ejet” af Børne- og Undervisningsministeriet. Skolen har fokus på undervisningskvalitet, elevtrivsel, bæredygtighed og arbejdsglæde for medarbejdere og elever.

Sorø Akademis Skole betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge stillingen uanset alder, køn, race, religion, seksuel orientering, handicap eller etnisk baggrund.

Sorø Akademis Skole
    Akademigrunden 7, 4180 Sorø