Frederikshavn Gymnasium

Undervisere til Frederikshavn Gymnasium

Frederikshavn Gymnasium søger til skoleåret 2024/25 2-3 undervisere til faste stillinger og 2-3 årsvikariater. Ansøgere med faglig kompetence i følgende fag har primær interesse: billedkunst, dansk, engelsk, filosofi, matematik, mediefag, religion og studievejledning.
Følgende fag har også interesse, men kun i kombination med mindst ét af de ovennævnte, primære fag: design & arkitektur, erhvervsøkonomi, informatik, innovation, latin, oldtidskundskab, samfundsfag, spansk og tysk.
Den endelige fordeling af faste stillinger, vikariater og stillingerne omfang vil bero på ansøgernes kvalifikationer og fagsammensætninger i relation til ovenstående afvejning af fag med primær og sekundær interesse.

Vi er interesserede i en ansøgning fra dig uanset om du ønsker beskæftigelse på fuld- eller deltid, idet vores ”kabale” indeholder en del fleksible muligheder. Vi opfordrer dig til at angive i din ansøgning, om du er interesseret i fuldtid og/eller deltid, samt om du kun er interesseret i fastansættelse eller om vikartimer også har din interesse.

Frederikshavn Gymnasium er beliggende i Danmarks nordligste kommune og har ca. 600 elever, som er fordelt på uddannelserne stx, hf og maritim student (stx & hf). Gymnasiet er inde i en rivende udvikling og har ca. 75 ansatte, hvoraf lærerkollegiet udgøres af ca. 60 lærere med en god erfarings- og aldersspredning og som kendetegnes ved en uhøjtidelig og kollegial omgangstone, hvor nyansatte hurtigt føler sig godt tilpas. Alle nyansatte tildeles en kollega som mentor og alle lærere har egen arbejdsplads på delte kontorer. Skolens ansatte har et godt kollegialt sammenhold med mange sociale aktiviteter.

Gymnasiet tilbyder attraktive og velholdte rammer for undervisningen, herunder mange nyrenoverede faciliteter.  Frederikshavn Gymnasium bidrager også aktivt som kultur- og vidensinstitution i lokalsamfundet, ligesom gymnasiet arbejder tæt sammen med det lokale erhvervsliv og andre uddannelsesinstitutioner i lokalområdet.

Frederikshavn Gymnasium har internationalt samarbejde med partnerskoler i flere europæiske lande, samt i Japan. Vi engagerer os bl.a. i Young Scientists og et ERASMUS-projekt.

Samtidig er skolen en tryg ramme om et levende og udviklende ungdomsliv med en bred vifte af fælles oplevelser. Der er ingen tvivl om, at 2, 3 eller 4 år på gymnasiet er med til at udvikle og forme de unge mennesker, og vi gør vores yderste til, at gymnasietiden bliver en væsentlig og mindeværdig periode i de unges liv. Eller som vi siger: Frederikshavn Gymnasium – med dig resten af dit liv.

Læs mere på vores hjemmeside www.frhavn-gym.dk eller find os på Facebook.

Motiveret ansøgning med CV, eksamenspapirer og anbefalinger sendes via Gymnasiejob.dk senest onsdag den 8. maj 2024 kl. 12.00 (knappen "Søg jobbet" herunder)

Hvis du har spørgsmål til stillingerne, så kontakt rektor Thomas Svane eller
uddannelsesleder Per Høberg. Begge træffes på tlf.: 98 42 44 33. Mailadresser findes på skolens hjemmeside.

Frederikshavn Gymnasium
    Kærvej 1, 9900 Frederikshavn