Aabenraa Statsskole

Faste stillinger i matematik, fysik, erhvervsøkonomi og innovation på Aabenraa Statsskole

På Aabenraa Statsskole vil der vi pr. 1. august 2024 være 1-2 ledige stillinger som adjunkt/lektor.  Følgende fag har særlig interesse: matematik, fysik, erhvervsøkonomi og innovation.

Aabenraa Statsskole søger undervisere, der i tæt samarbejde med dygtige og engagerede kollegaer brænder for at levere den bedst mulige undervisning og for faglig og pædagogisk udvikling for alle elevtyper på vores tre uddannelser: STX, HF og ASF-HF.

Vores elever færdes dagligt i et alsidigt studiemiljø, hvor faglighed, sociale aktiviteter og forskellige fritidsaktiviteter skaber rammerne. Vi lægger stor vægt på elevernes trivsel og har fokus på motivation og en sund læringskultur, ligesom også samarbejde med lokale og regionale kulturinstitutioner og virksomheder er en naturlig del af hverdagen.

Pædagogisk og faglig udvikling samt intern og ekstern efteruddannelse prioriteres højt, ligesom kollegial sparring og et godt arbejdsmiljø er centralt for alle gymnasiets ansatte. Alle ansatte har en personlig arbejdsplads, og nyansatte får en fagkollega tilknyttet som mentor.

Aabenraa Statsskole ligger i nærheden af andre uddannelsesinstitutioner. Det naturvidenskabelige miljø på skolen er stærkt: omkring 40 procent af gymnasiets STX- elever vælger en af de naturvidenskabelige studieretninger. Derudover lykkes vi også med at oprette de øvrige udbudte studieretninger (sproglige, kunstneriske, samfundsvidenskabelige) og alle udbudte hf-fagpakker.

Vi har omkring 700 elever og er cirka 90 ansatte. Læs mere om Aabenraa Statsskole på www.statsskole.dk

Både ansøgere med og uden pædagogikum opfordres til at søge. Vi ønsker, at medarbejdernes sammensætning afspejler samfundets og ser frem til din ansøgning uanset personlig baggrund.

Du er velkommen til at kontakte rektor Lone Mailandt-Poulsen på telefon 7462 2311 eller pr e-mail lmp@statsskole.dk for yderligere oplysninger.

Ansøgningsfrist 7. maj 2024.

Samtaler afholdes i løbet af maj.

Tiltrædelse 1. august.

Ansøgninger modtages via gymnasiejob.dk

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.

Aabenraa Statsskole
    Forst Allé 14, 6200 Aabenraa