Ordrup Gymnasium

Økonomi- og regnskabsansvarlig medarbejder

 

Ordrup Gymnasium søger en dygtig økonomi- og regnskabsansvarlig, som fra 1. januar 2025 eller snarest derefter kan medvirke til at holde styr på OG’s sunde økonomi og samtidig vil indgå i sekretariatets mangfoldige opgaver med at betjene elever, medarbejdere og eksterne interessenter. Der er i udgangspunktet tale om en stilling på ca. 30 timer om ugen, men der kan efter nærmere drøftelse blive mulighed for fuld tid.

Dine hovedopgaver vil være:

  • udarbejdelse af budgetter, månedsrapporter og årsrapport til ledelse, bestyrelse og revision
  • betaling og bogføring af skolens løbende udgifter i overensstemmelse med retningslinjerne fra Undervisningsministeriet
  • håndtering af skolens tilskud, momsrefusion, effektberegninger af taxameteromlægninger og PL-reguleringer mv.
  • bygnings- og anlægsregnskab i forbindelse med nybyg og større renoveringsprojekter
  • øvrige opgaver i forbindelse med økonomihåndtering og likviditetsstyring.

Vi forventer, at du efter en indkøring kan arbejde selvstændigt med egne opgaver og samtidig være i en udviklingsorienteret dialog med ledelse og kolleger. Det er en fordel, men ikke et krav, hvis du har kendskab til Navision og Aqoola.

Ud over det regnskabstekniske indgår du sammen med vores to dygtige sekretærer i skolens sekretariat. Her møder du alle mulige uforudsigelige udfordringer og mennesker – eleven, der skal have et plaster eller hjælp til at printe; lærere, som har brug for hjælp til at håndtere studieturs- og fagkonti; forældre, der skal høre, om vi har en ledig plads, og spændende gæster der skal vises derhen, hvor de nu skal være.

Du skal derfor have lyst til at arbejde på et gymnasium med over 800 elever og ca. 75 lærere, hvor det ikke er den økonomiske bundlinje, der alene er afgørende, for det handler om unge mennesker, skole og dannelse. Men økonomisk tryghed er en vigtig faktor for at lykkes med denne opgave, og den bidrager du til. Det er derfor vigtigt med omhyggelighed og sans for detaljen – og samtidig at kunne bevare det gode humør og vise overskud. Du skal være god til at samarbejde, være nysgerrig på andres perspektiver og have respekt for OG’s særlige historie og traditioner. Og så har du et smil på læben, også på en grå hverdag, hvor du bliver afbrudt midt i en opgave…

Du har en relevant uddannelse (HA/HD eller lign.) og måske en baggrund fra revision eller en regnskabsafdeling eller kommer fra en lignende stilling på en selvejende uddannelsesinstitution.

Som skole arbejder vi bredt med almen dannelse og tilstræber mangfoldighed i studieretninger, undervisningsformer og elevsammensætning. Vores elever er dygtige og villige til at lære, og vi har en høj løfteevne. Vi har en stærk international profil, men er også lokalt forankret i Gentofte Kommune, som vi har et godt samarbejde med. Vi har et stærkt arbejdsfællesskab med udgangspunkt i skolens værdier om samarbejde, nysgerrighed og respekt. Vi er et veldrevet gymnasium med en sund økonomi og et overskueligt udbud

Du er velkommen til at kontakte driftschef Lars Venbjerg (telefon 3996 0814) eller rektor Søren Helstrup (telefon 3996 0810) for yderligere informationer.

Lønnen aftales i henhold til eventuelt gældende overenskomst med mulighed for personlige tillæg.

Vi opfordrer alle til at søge, uanset alder, køn, etnicitet osv.

Ansøgning med cv og referencer sendes som én samlet pdf til jobans@ordrupgymnasium.dk senest onsdag d. 13. november 2024. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler løbende.

Søg jobbet

Fakta

  • Arbejdssted
    Ordrup Gymnasium
  • Adresse
    Kirkevej 5, 2920 Charlottenlund
  • Geografi
    Region Hovedstaden
  • Stillingskategori
    Administrativ medarbejder
  • Ansættelsesforhold
    Deltid
  • Ansættelsens start
    01-01-2025
  • Jobnr.
    68023
  • Ansøgningsfrist
    13-11-2024
Opret jobagent
På baggrund af dette job