Elevcoach
Til besættelse snarest muligt søger Herning Gymnasium en person med en faglig relevant baggrund til at virke som mentor/støtteperson for en række af skolens elever, der har brug for hjælp til at få dagligdagen til at fungere. Her er tale om elever med diagnoser, elever der er i SPS-forløb, og elever der af andre grunde har brug for ekstra voksenkontakt i en periode for at komme godt gennem gymnasiet. Det kunne fx være hjælp til strukturere og overskue hverdagen, finde motivation til at fortsætte sin uddannelse eller planlægge dagen og ugen, hvis lektier og opgaver vokser eleven over hovedet.
Der er tale om en fast stilling på 30 timer ugentligt.
Elevcoachen samarbejder i det daglige arbejde nært med skolens studievejledere, samt med skolens ledelse, sekretariat og skolens lærere.
En fagligt relevant baggrund kunne være en uddannelse med pædagogik eller psykologi eller som socialrådgiver. Dine personlige kvalifikationer er dog vigtigere end de formelle.
Vi søger en person der
- Ser elevernes problemer og livsomstændigheder både udefra og fra elevernes synspunkt
- Er glad for den personlige kontakt med mange elever
- Er motiveret af at gøre en forskel for den enkelte elev
- Har forståelse for de eksternt og internt fastsatte regler på en eksamensskole
- Trives med arbejdsdage, der ikke går som planlagt
- Trives med kontakt til mange elever, forældre og eksterne parter
- Kan holde mange sager åbne på en gang og acceptere, at ikke alle lukkes på en måde, som man kunne ønske sig.
Nærmere information om jobbet kan fås hos uddannelseschef Jakob Østergaard på tlf.nr. 24464361.
Ansættelsen vil ske efter gældende overenskomst for den relevante faggruppe.
Ansøgning snarest muligt og senest 14.december 2025 via www.gymnasiejob.dk
Dit næste skridt...
Fakta
- Arbejdssted
Herning Gymnasium - Adresse
H.P. Hansens Vej 8, 7400 Herning - Geografi
Region Midtjylland - Ansættelsesforhold
Deltid - Stillingskategori
Administrativ medarbejder & Vejleder - Ansættelsens start
01-01-2026 - Jobnr.
69060 - Ansøgningsfrist
14-12-2025
På baggrund af dette job